Challenges

Wat zijn de Gault&Millau Young Horeca Talents Awards?

De concrete opdrachten...en de AWARDS voor de editie 2025/20261.

1. Innovation & Aspiration Awards 2025/2026 

De teams die meedingen naar de Innovation & Aspiration 2025/2026 Award maken een dossier van 4 tot 6 pagina’s A4 formaat  over hun ambities en motivatie in de horecasector, met antwoorden op vragen omtrent hun “ aspiraties” en carrièredoelen:

  • Wat drijft onze jonge talenten en hoe kijken zij naar hun opleiding en de arbeidsmarkt vandaag? 
  • Hoe zien zij hun hotelschool morgen? 
  • Wat zouden zij veranderen aan de opleiding om nog beter klaar te staan voor de uitdagingen van morgen? 
  • Wat willen onze jonge talenten bereiken en beleven in de toekomst? 
  • Waar zien ze zich binnen 10 jaar?  
  • Hoe willen ze het verschil maken?
  • De leerlingen kunnen bijvoorbeeld aandacht besteden aan duurzaamheid & milieu, gezondheid, klantenservice, enz. Dit biedt een uniek inzicht in de echte leefwereld en doelen van Gen Z.

Bij deze award worden studenten in groep van 2 tot 4, uitgenodigd om een F&B-concept te ontwikkelen/voorstellen dat zij graag zouden zien ingevoerd worden in hun hotelschool, bijvoorbeeld in het schoolrestaurant. Dit kan heel breed worden ingevuld, zoals:

  • Takeaway- of fine dining-opties
  • Groenten & plantaardige gerechten
  • Mocktails in foodpairing
  • Etc 

Alles is mogelijk! De leerlingen mogen hun concept ondersteunen met foto’s, video’s en socialmediatechnieken

2. Creativity & Aspiration Awards 2025/2026 

Optioneel kunnen studenten individueel deelnemen in een specialisatiegebied, zoals:

  • Sauzen (breed geïnterpreteerd)
  • Vlees & fijne vleeswaren
  • Vis & zeevruchten
  • Groenten & plantaardige gerechten
  • Culinair verfijnd frituren 
  • Klassiek of alcoholvrij speciaalbier 
  • Desserts & fruit
  • Cocktails & mocktails

Meer info: Gault&Millau - Young Horeca Talents 2025/2026 - Challenges

Wat heeft dit alles concreet reeds bijgebracht:

 We verwijzen met trots naar het e-magazine van editie 2024/2025 om te illustreren wat dit heel concreet heeft opgeleverd: E-magazine

Our partners