OP 25 MAART WORDEN DE LAUREATEN VAN DE EERSTE GAULT&MILLAU YOUNG HORECA TALENTS WEDSTRIJD VOOR HOTELSCHOLEN BEKENDGEMAAKT
25 maart 2025 is een dag waar de hotelscholen in België en Luxemburg vol spanning naar uitkijken. Dan worden in Brussel tijdens de eerste Young Horeca Talents Day georganiseerd, en worden de winnaars van de Gault&Millau Young Horeca Talents wedstrijd gelauwerd. 10 van de beste hotelscholen nemen mee aan de eerste editie, met samen liefst 70 leerlingen die het beste van zich geven door te werken op 3 challenges: de Aspiration, Innovation en Creativity Challenges. Hiermee zijn de doelstellingen van de organisatoren overtroffen, en de jury, bestaande uit grote namen uit onze horeca en leden van Team Gault&Millau warmt zich reeds op.
Het is de eerste maal dat een soortgelijk initiatief wordt genomen, waarbij leerlingen via challenges nadenken over hun toekomst, over nieuwe horecaconcepten toepasbaar in hun eigen school en tenslotte over creatieve menukaarten rond de belangrijkste topics uit de gastronomie. Meer inlichtingen over de wedstrijd, de challenges, de namen van de deelnemende hotelscholen, de samenstelling van de jury, vindt u via de website.
Op 25 maart vergadert de jury een laatste keer, samengesteld uit grote namen van de Belgische gastronomie, en leden van Team Gault&Millau. Vanaf 14 uur volgt de proclamatie in de gebouwen van het Institut Emile Gryzon in Anderlecht, dat gastheer is van deze editie. Dit in aanwezigheid van de belangrijkste stakeholders van de sector, de politiek en de pers.
Praktisch:
Dinsdag 25 maart 2025, 13 uur, Institut Emile Gryzon, Emile Gryzonlaan, 1070 Anderlecht - Gebouw 6, Auditorium Jacques Brel
Gelieve te registreren via [email protected]
Marc Declerck, CEO van Gault&Millau Benelux: “Het Gault&Millau Young Horeca Project wil in de komende jaren in de breedte uit groeien met nieuwe en originele initiatieven, die als hoofddoel hebben de hotelscholen en hun leerlingen beter en positief in de kijker te plaatsen. Dit mede met de projectwebsite, die ook als taak heeft de belangrijkste andere initiatieven van de hotelscholen en hun leerlingen meer zichtbaarheid te geven. Voor Gault&Millau zou dit meerjarenproject onmogelijk zijn zonder de steun van enkele uiterst gemotiveerde partners, die de inhoud van het project mee gestalte geven en het met overtuiging mee uitdragen. We danken hen voor hun vertrouwen en hun betrokkenheid”.
Wij danken onze project partners: Allgro, Alpro, Chambre de Commerce Luxembourg, Delizio, Easyfairs, Epiceries Groupe Uhoda, Jetimport, Kingfish, Lightspeed, Nowjobs, Sligro, Unilever Food Solutions, Winterhalter